2014. március 3., hétfő

Második és harmadik cukormentes hét

Hú, nagyon elmaradtam az ezzel kapcsolatos beszámolókkal. De most pótolom :)

A második hetet is meglepően jól bírtam. Meggyőződésem, hogy sokat számít, hogy így a terhesség utolsó harmadában nincs sok időm az édességekre gondolni. Alapvetően szeretek a sütésre időt szánni, de most kifejezetten örülök, hogy a cukormentesség eggyel több okot ad arra, hogy ne áldozzak erre a hobbimra. Rengeteg más dolog van, ami leköti az időmet és minden energiámat.




A második cukormentes héten ha esetleg megkívántam valami édeset, ettem valamilyen friss gyümölcsöt. Így nagy örömömre ezekből még többet fogyasztottam, mint eddig. Az étkezések végén a desszertet egyáltalán nem hiányoltam, mert egyébként sem tudok egyszerre sokat enni, ezért a főétel bőven eltelített.

A harmadik hét már egy kicsit más volt... Amíg a kihívás első felében nem hiányoztak sem a habos sütik, sem az édességek, addig a harmadik héten többször kellett az édesség utáni sóvárgásomat enyhíteni. Ilyenkor főleg aszalt gyümölcsöket, vagy édesebb gyümiket ettem, de azért valljuk be, ezeket majszolni nem ugyanaz az élmény, mint egy sütibe harapni. És jött a hétvége és azt mondtam, hogy köszönöm, nekem ennyi elég volt idén a cukormentességből. Nem is a cukorhiány volt a bajom, inkább egy kis sütire vágytam... Vasárnap készítettem egy isteni karamellás tortát és hát őszintén bevallom lecsúszott egy szép szelet belőle. Nagggyon finom volt! :) és olyan jól esett.

Így az elvileg 4 hetes cukormentes februrából 3 hét lett. De bevallom, ezzel is nagyon elégedett vagyok! Rájöttem, hogy sokkal több nyers gyümölcsöt kéne fogyasztanom és nem a cukor, vagy az édesség hiányzott ezalatt a pár hét alatt, hanem inkább a sütik, desszertek textúrája.

Az utolsó héten készítettem egy cukormentes banánkenyeret, ami valami isteni lett! Cukor helyett banán és datolya került a sütibe. Fenséges volt! Sajnos fotót nem készítettem róla, de ha legközelebb megsütöm, majd pótolom a fotót és a receptet is.

Köszönöm Zitának a lehetőséget! Ismét nagyon tanulságos volt ez a pár hét.

Nincsenek megjegyzések: