2014. február 2., vasárnap

Februári cukormentesség reload

Biztosan emlékeztek néhányan, hogy tavaly ilyenkor cukormentességre adtam a fejemet. Az ötlet nem az én fejemből pattant ki. Teljesen véletlenül akadtam rá Zizi blogjára és azóta is rendszeresen visszatérek hozzá. Épp mikor rábukkantam a blogjára, akkor hirdette meg a cukormentes februári kihívást, én pedig kaptam az alkalmon és részt vettem.


Tavaly hétről hétre beszámoltam arról, hogy bírom a cukormentességet és hogy mik a tapasztalataim.
Itt olvashattok Zizi idei feltételeiről és a kihívás részleteiről.

Mindenkit csak bíztatni tudok, hogy jöjjön és tegye próbára magát, mert igazán meglepő élményben lehet része. A tavalyi kihívás óta nálunk jelentősen csökkent a cukorfogyasztás és teljesen kikopott az étkezésemből a "jutalom-szerű" édességfogyasztás. Ezek miatt örök hálám Zizinek!

Ezért is reméltem, hogy idén is meghirdeti majd Zizi a kihívást és lesz húzóerő, hogy végigcsináljam ezt a hónapot. Előre tudtam, hogy nem tudom február 1-én elkezdeni a cukormentességet, mert a hétvégére már beterveztem a fánksütést. De 2-án, azaz vasárnap már belevágtam az idei cukormentes hónapomba. Az egynapos késés miatt egy nappal később is fogom befejezni.

Íme az én feltételeim:

Amiket nem fogyasztok:
  • cukor (kristály, por, nád, kókuszvirág, pálma stb. szóval semmilyen cukrot)
  • méz
  • szirupok (juhar, agavé, datolya, szilva stb.)
  • egyéb édesítőszerek (nyírfacukor, eritritol, gyümölcscukor stb.)
  • olyan élelmiszereket, amikben a fentiek előfordulnak
  • kávé, kakaó, alkoholos italok (ez utóbbit már jó ideje nem fogyasztom ;)
  • étcsokoládé
Igyekszem kerülni a fehérlisztet tartalmazó ételeket.

Próbálok majd minél több nyers gyümölcsöt, zöldséget, olajos magvakat, gabonaféléket és hüvelyeseket enni.

Én engedélyezem magamnak az édes gyümölcsöket (pl. banán, körte) és az aszalt gyümölcsöket. Valamint mézet is ehetek, de csak gyógyulás céljából (remélhetőleg erre nem kell majd sort kerítenem, de ha a nátha felütné a fejét, akkor a mézes teát nem vonom majd meg magamtól).

Kíváncsian várom, hogy idén hogy bírom majd a cukormentességet.
Sok sikert mindenkinek, aki részt vesz a kihívásban!

Nincsenek megjegyzések: